Just do it!

Just do it!

torsdag 27 oktober 2011

INSPIRATIONSKURS...

Nu när hösten lagt sig och lugnet inträtt i våra hem, är inget skönare än att mysa till det. Vi tänder mängder av ljus, sveper in oss i varma filtar och kryper gärna upp i favorit fåtöljen med favorit boken. Underbart!
-Men nu tycker jag det är dags för en kreativ input.

Jag vill därför, tillsammans med Gerda från Idémakeriet
välkomna dig hit, till mitt Julpimpade-garage på... INSPIRATIONSKURS

Bild: Gerda
-En inspirationskurs innebär att vi i mysig avslappnad miljö arbetar och tillverkar en vacker annorlunda dekoration (på en heldag tillverkar vi två alster) Det är supeduktiga kreativa Gerda som håller kursen! Först lär hon ut tekniken och ger goda råd inför dagens arrangemang, därefter är det din tur att skapa något eget. Gerda strävar efter att göra dekorationer som håller sig fint länge, ibland till och med året runt.

Kom och skapa och mys i Mor Ágústas julmiljö hela lördagen den 19/11! 
Du väljer själv vilka två av tre saker du vill tillverka.  De tre sakerna att välja mellan är...
1.Ullkrans 
här jobbar vi med naturnära färger som ullvit, grå och beige. 
En en halmkrans utgör stommen, som vi sen klär varm med lintyg och ull och sen dekorerar med blommor av ull, råull, knappar, rep och annat kul.
Kransen är underbar att pryda en gammal dörr med, ställa på ett skåp eller bara låta den bli vinterns vackraste bordsdekoration.
När julen närmar ännu mer, kan du om du vill, jula till den genom att tillsätta ex. några kottar, ett sött julhänge, kanel, eller liknande. 2Julinspirerat kungakrona,  Den görs av ståltråd och mossa. Sen tillverkar vi olika julkulor av naturmaterial eller vintagepapper, att arrangera under den.
-En härlig dekoration som ger en jullängtan på hög nivå
3. Jultårta Den tillverkas på en frigolitgrund, som vi sedan bygger på och  pyntar  med nötter, russin, kanel, stjärnanis och annat som hör till julens härligheter.
Sen toppar vi den med en klick vit färg eller konstsnö, och får en lysande aptitretande bordsdekoration att njuta av så länge vi själva vill.
Vi börjar kl. 11.00 med första alstret,
Vid 14.00 tiden står maten färdig och vi får en liten bensträckare, innan det är dags för dagens andra skapelse. 
Därefter finns det tid att titta sig runt och inspektera Mor Ágústas utbud och idéer. Och vem vet, ni kanske hittar en eller annan julklapp.
Vi rundar sen av denna ljuva dag vid 17.00 tiden. 
Priset för heldagen inkl. allt material och mat är 1100:-

Är detta något som lockar dig, är du välkommen med din anmälan till Gerda på, idemakeriet@telia.com
Bild: Gerda

15 kommentarer:

Praliner sa...

Ah, vad det låter kul, bor en bra bit ifrån dig tyvärr. Hoppas att kreativiteten kommer att flöda.

Candylei sa...

Just look at the gardening inspiration here with the moss and branches. I am so thrilled with all of your posts and picture!

Mys och hemtrevnad sa...

synd att man bor så långt bort...kramis semlan

Elisabeth sa...

Åhh det hade varit roligt men bor för långt bort och ingen bil! Tack för tipset ang fb loggan, det funkade, kram!

kråke sa...

...nä...du är bäst:)))

kram du fina å trevlig helg:))

kråke

Malin's Hus sa...

Har inte kommenterat på ett tag med jag läser alltid dina inlägg :)

Vad kul med lite inspirationskurser. Jag hade alltid det innan när jag arbetade. både vid jul och 10 v kurser. det är så himla kul1

hoppas du får många anmälningar!

KRAM MALIN

Fröken Prillig sa...

Ja, synd att man redan har så fullt upp och bor en bit bort, annars låter det jättemysigt med lite härlig inspiration i garaget! = )

Hoppas det blir toppenbra för er!

Unknown sa...

Så härligt det låter! Får kolla upp om jag är ledig och mejla dig i så fall, annars kommer vi nog någon annan dag till din fina buik för att fånga lite julkänsla...

Ha en fin helg

Kram Linda

majra1 sa...

Åh om jag ändå bodde lite närmare!!!!
Men jag hade faktiskt turen att vinna en ullkrans
förra året!!! Den är såå fin! Inte svår alls att göra
själv. (Vann den på Blomsterverkstans julkalender)
Mari

Ainosofia sa...

Nice <3

Happy weekend!

AS from Finland

Eddan sa...

Avundsjuk... jag blir så avundsjuk... ;-). Hoppas ni får det jättemysigt!

Kram kram

In my house sa...

Du är så himla klok, så det är inte klokt =) Å så peppande å snäll.... Jag pratar Exxxtra saaaaakta i filmen, bara för att jag ska prata tydligt,,,, fniss.... Stor kram till dig, för att du är som du är....

josse

Anonym sa...

Det hela låter jättemysigt! Önskar att jag bodde närmre. Du har en jättefin blogg.
Kram Therese
ps. tänk på:Lummer växer mycket långsamt och har därför tagit
skada av den insamling som tidigare har förekommit. Alla
arter är numera fridlysta i hela landet mot uppgrävning samt
plockning för försäljning. Den hotade cypresslummern får inte plockas alls. I Blekinge
län är det också förbjudet
att plocka vissa
andra lummerarter. källa naturvårdsverket

Sallys hus sa...

Ååå va mysigt! Jag önskar sååå att jag bodde närmre...då skulle jag komma som ett skott..;)
Vilken underbar idé och vad generöst av dig att "låna" ut ditt garage till pysselverkstad.
Det komemr bli fullbokat på nolltid!
Stor stor kram till dig lilla vän!
Katarina

Susanne sa...

Om jag kunde så roligt det låter...