Just do it!

Just do it!

fredag 7 augusti 2009

En liten fredagsvy...

-"Jag gillar de vita fjärilarna, de är så fina."...sa hon.
-"De är inte bara vita, utan också lite gula. Om du tittar längst upp, så ser du."...sa han.
-"ja men, jag ser ju inte så långt upp. Så när man är liten är de vita. Allting är inte så lätt att se, när man är liten. Så är det bara"...svarade hon

Jag låter detta gulliga samtal, om fjärilar
i min trädgård, bli min helghälsning till er...alla mina goda, underbara besökare. Tillsammans med lite fredagsvyer. Lite tjatigt kanske, men, men...det känns som att nu gäller det att passa på..:))

Jag suckar av välbehag över...

Himmelska äpplen...
"rått och rufsigt"..:)
Björnbär...
på en järnsäng.
"Rufsiga"...
mot mitt "städade"
vita plank och det goda gröna...

och mannen...han gillar det också..;=)

Stor varm kram till er alla.
Njut av helgen, solen, livet!
Tack återigen, tusen gånger för alla varma hälsningar!
Jag är alldeles knäsvag över er godhet. Ni är bäst!
Så ses vi snart igen...

18 kommentarer:

Anci sa...

Det är bara trevligt att se alla dina vackra bilder och kloka reflektioner (även om du fick hjälp idag :) )

Kram & Ha en mysig helg

Anonym sa...

Ah, det var roligt att besöka Dig igen. Det var länge sedan!! Härligt härligt!

Agneta

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder og herlig smatale du deler med oss.
En riktig god helg til deg og dine også... Klem 0)

Änglarnas hus sa...

Jag älksar ditt uterum..förstår att ni "bor" där under sommaren..

Ha en mysig helg!!

:) /Sanne

SussiLibySweden sa...

Mysig trädgård och jag förstår att mannen gillar det ;-)

Trevlig helg,
Anneli...Sussili...

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, din uteplats förstår jag att ni stormtrivs på den är lika vacker som den finaste tavlan och med bara mysiga saker runt omkring som höjer stämmningen.
Det har inte varit så mycket bloggande i sommar men jag kikar att runt i alla fall och jag tittar alltid in hos dig och ser vad du har för dig hihi.
Kram på dig/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh så ljuvligt fina bilder från din trädgård..ojj så fint och grönskande du har där..
Kan tro att mannen din trivs i det vackra uterummet...det gör nog alla !!
Ha en toppen Lördag min vän
Kraam Anette

gittan sa...

Härliga bilder som vanligt. Men så mycket vindruvor ni ser ut att få, gott, gott! Dina ord fick mig att le, vissa saker syns bara när man är liten. Min ena dotter är inte så lång och gjorde en upptäckt häromdagen som hennes pappa och jag inte såg. Ännu ett tecken på vi ser saker på olika sätt. Ha en underbar helg vännen / kram gittan

Lilla huset på prärien sa...

Hej goa Gùa!

Nu var det ett tag sedan jag var in hit (och någon gång har jag tjuvläst...) och hälsade på dig men vilka härliga bilder du har tagit. Du njuter verkligen av livet till fullo och goda äpplen att göra gott av!

Läste också inlägget om din mamma och den där mannen som inte pratade med sin son - mycket tänkvärt! Visst är det så att vi ska ta vara på livet som är NU. Såg filmen "Benjamin Buttons otroliga liv" igår och grät så för den var så fin. Och visst fick jag också många tänkvärdheter med mig efteråt. Det gillar jag :)

Ta vara på dig! Ska komma tillbaka lite oftare nu.

Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Hej hopp, så härliga sommarbilder du visar. Ert plank är just nu min förebild för den vi ska sätta upp mot vår granne. Först tänkte jag inte ha vitt man när jag ser ditt lutar det åt ett vitt plank ialla fall :-) Ert uterum är såååå ljuvligt, vindruvorna som hänger och frodas ser ut som en bild från södra frankrike...underbart!! sommarkramar Paula

Kallholmen sa...

Vilka vackra bilder och mysig konversation mellan barnen.
kram carolina

Kris sa...

Men oij va ni har det fint med vinrankorna och järnsäng ute...
Njut av sommaren!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söta besökare du haft, gulligt samtal. Och jättevackra bilder som vanligt.
Kramar AnnaMaria

Solsjö - Under en vind sa...

Ljuvliga bilder!!! Ert uterum är en oas!

Stora kramen till dig!

LIVS LYST sa...

Dette er jo så vakkert. Tusen takk for titten. Du har profesjonell sans for dette!! (Kanskje du er profesjonell også ;O)

Ha en fin dag i alle fall!
Hilsen Liv

inga Heiddal sa...

mmmm... langar að koma og liggja í þessum garði annað hvort í sólbaði eða brennivínsdauð....:=)

Unknown sa...

Hej goa Gúa,

Inte besökt dig eller blogg världen på några dagar.

Läst dina inlägg och känner som jag brukar harmoni....

Varför snälla Gúa skriver du inte en bok eller noveller?????

Du kan konsten att fängsla oss med dina fina inlägg. Man blir helt trollbunden och vill bara läsa mer.......

Tänk bara att du delar med dig av dina tankar till oss......

Det är en ynnest att ha fått träffa dig live och pratat med dig.
Du ger så mycket värme....

Vi ses väl snart igen hoppas jag.
Krmaisar till dig och din goa familj.

H A N N A S - F O R M sa...

Oj, blir stum av dina tankar...så vackra...så sköra..tänkvärda...och så fina bilder..du berör mig verkligen. Igen, igen och igen. Tack för det du ger!

Hanna