Just do it!

Just do it!

torsdag 21 augusti 2008

Att våga...

Vinden viner.
Huvudet är fullt av idéer om livets gång och tankar på en utbildning som jag har hittat.
"Undrar om jag klarar det"?!

En nyckelpiga landar bredvid mig, alldeles stilla.
Hon går runt, runt på min vita korgstol.

"Är du vilsen lilla vännen", frågar jag henne och smyger ett finger åt hennes håll.

Hon kryper upp på det, och går vidare mot min handflata,
det kittlas så gott och jag frågar igen...
"Har du någonsin funderat över hur man lättast tar sig ur det som varit och greppar friska tag om det som komma ska
"..?!
Hon vänder sig om och klättrar långsamt runt mitt lillfinger.

Först en gång, och så en till.
Sen stannar hon, vänder sig om igen, breder ut sina vingar och flyger i väg.
Jag tillåter leendet att inta mitt ansikte och känner mig lättad,
klart att det är så man ska göra...
vända sig om och bara..."go for it"!
Så enkelt självklart!..."Om man inte vågar, så vet man aldrig"!
Det känns som det är dags nu...

Återigen inser jag vikten av livets korta möten.
De finns där hela tiden, bara om vi vill se och lyssna, kan de bli en avgörande del i våra beslut..:)
Tänk på det du...

och så lite bilder...

min ekskänks ovandel, som under en längre tid bott i fönstret, här.
Har för tillfället blivit vägghylla/skåp...
krönet,sattes fast under och några krokar på det...
på en av dessa bor nu kortet som följde struten från Marie. Jättevackert och
"made by her"...*lycka*
bredvid bor, den underbara påsen som jag fick av världens bästaste MiaMaria...
också bara så vackert!
en spegel till...
kom på att jag har sex stycken speglar i rummet!
för mycket kanske enligt många, men...
Nej, inte hos mig..:)

här är en till.
på den klistrade jag en bild och hängde på kängorna,
som också är present från ovannämnd MiaMaria...
den står på ett bord, i ett hörn...
tillsammans med massa saker förstås..:)

Ha den bästa dagen mina vänner!
Tack återigen för alla hälsningar...från nya och gamla besökare.
De gör min dag...
Kraaaaaaaaaaaaam...

15 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå min goa kloka vän!
du skriver så fint och tankfullt, ser den lille nyckelpigan och känner av dina tankenötter...go for it girl, man vet aldrig förrän man provat, det är lättare att hoppa av än på, varför är det så...det okända är väcker båd lust olust, så är det bara, tror på dig, är det nåt du vill, såååååååå hoppa!
ljuvliga saker i ett ljuvligt rum!
varm och lååååååååångkram lotten

Emma sa...

Är du författare? Hur kan man bara få ner orden så bra som du:) Idag känndes det som riktigt djupa tankar.
Underbar blogg du har och ett riktigt fint hem.
Kram Emma

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så vacker text... Önskar ibland att jag vågade mer...
Så fint det blev med hyllan!
Kram!

Ann-Catrin sa...

Som poesi.. så vackert att mina ögon tårfylls!
Och med dina vackra bilder därtill blir det fullkomligt!

Tack kära du
Ann-Catrin

Millygarden sa...

Vackra ord! påminner om att stanna upp och tänka till..verkligen!

Kul idé med skänköverdelen fantasifullt och så himmla snyggt... tänka man kan göra så mycket om bara fantasin vill vara med.
Många fina bilder!
Kramis Marina

timelesshome annika sa...

Hej
Gå och köp boken Munken som sålde sin ferrari Finn din livs uppgift av Robin Sharma. Du kan ha den med dig resten av ditt liv. Ditt liv kommer att se annorlunda ut.
Kram Annika

Lila sa...

Underbar som vanligt:)

Spännande med utbildning...klart du klarar det. Vad är det för utbildning?? Blev lite nyfiken eftersom jag också är i detta spår.


Kramis L

Solsjö - Under en vind sa...

Drömmer mig bort i dina bilder och din vackra text, i en dag som känns ganska tung för mig....får tillbaka en del energi genom ditt inlägg! Kramar!

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga vännen,
Ja en sak är ju sant i alla fall och det är att man kan ju ångra ATT man ite gjorde det man ville eller tänkte på, men att ångra nåt man gjort är ju ingen ide'.
Att våga är ju att gå framåt i livet vi människor skulle att våga lite mera ,hoppas att du vågar!!
Du har sån härlig fantasi med mycket , kommer på så annorlunda lösningar som de allra flesta inte skulle komma på.
Om möbleringen blev i alla fall väldigt bra och du, vet du hur många speglar jag har i min ena hall??(nu viskar jag....71 st ja du läste rätt) de sitter på ett alldeles speciellt sätt,ska visa dig någongång.
Kram hela dan/Ingela b.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig skrevetO=) Stå på , du vil klare dette. Livet er kort. Det er bedre å angre på noe en har gjort enn å angre på noe en ikke turde å gjøre.
Helt nydelige bilder. Speilene dine er vakre. Og du styler og pynter så sjarmerende fint.O=)

Ønsker deg en strålende fin dag=)
Klem Kerstin

Bente sa...

Hei Goa:)

Ja nå var det lenge siden jeg var rundt i bloggeverden:)

So vanlig ,er det kjempekoselig å komme innom deg,så nydelig fint du har det:)

Her hos meg står ting litt stille for tiden...er mitt i seperasjon...og andre ting opptar hodet mitt....

må nok innom her oftere,så godt og bli inspirert av deg:)

Ha en deilig dag:) Stor klem fra Bente:)

Anonym sa...

Du har nog min favorit-blogg!!! Bara ääälskar att va här och drömma mig bort när jag kollar på dina bilder...
Har tagit tag i en egen blogg nu, får se om jag har någon fantasi!?
Skulle vilja ha dig i min blogg-lista, hoppas det är okej att jag länkar? ...hör av dig annars!! =)

Sallys hus sa...

Hallå där!

Du skriver alltid så vackra ord du lilla vännen!
Lika vackra som bilderna du tar på ditt lika vackra hem...:)

Då döta dina killar är där på sovrumsgolvet... Och skåpet!!!!
Kan man ha ett så vackert skåp i sovrummet???
Fniss...klart man kan jag vet men jag skulle nästan ge min högerfot för ett sånt skåp.........i hallen skulle jag ha mitt....stort o fint så alla kan se....
Fast å andra sidan kan jag tänka mig att det är rätt mysigt att bulla upp med kuddar bakom ryggen i sängen och att ett så vackert blickfång....;)

Ha en härlig helg nu du lilla underbara!!!
Kraaaam...

WhiteVintageDreams sa...

Du är så klok...det är klart att du fixar alla nya utmaningar du tar dig an :)!!!
Fast jag blir ju väääldigt nyfiken förstås ;). Håller tummarna för dig!!!
Trevlig helg!
Kramar

Elzie sa...

Vad du skriver vackert. Man blir helt lyrisk bara av att komma in på din sida och läsa. Sen får man en massa delikata bilder också...
Hoppas du har en bra helg.
OCH ETT STORT GRATTIS TILL ISLAND SOM ÄR I FINAL I HANDBOLL. JÄTTEROLIGT!!!!
Kram Elzie